Самоаналіз уроку української літератури,
проведеного Радчук Оксаною Василівною
28.11.13 в 5-В класі ЗОШ № 57
Керівник від бази практики – Заїкіна
Валентина Володимирівна
Тема уроку: Морально-етичні проблеми в казці (Г. Малик «Незвичайні
пригоди Алі в країні Недоладії»). Характеристика образів повісті-казки.
Тип уроку: комбінований
Відповідно до календарно-тематичного
планування на вивчення нової української літератури та творчості Г. Малик
відводиться 8 годин. Проведений урок - 3 у системі уроків, аніліз
морально-етичних проблем у казці, знайомство з характеристикою образів. На
наступних уроках робота буде спрямовуватися на дальніше знайомство з
тематикою, ідеєю, героями та їх образами.
Відповідно до вимог навчальної програми і календарно-тематичного планування було визначено мету уроку: визначати морально-етичні проблеми у художньому тексті; формувати вміння давати оцінку вчинкам казкових героїв та власним вчинкам; розвити навички аналізу художнього твору, усне мовлення та критичне мислення; виховувати інтерес до літератури, прагнення доводити усі розпочаті справи до кінця.
При плануванні та проведенні уроку було дотримано основних загальнодидактичних вимог: урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, створення емоційно-актуальної атмосфери навчання, педагогічний такт і культура мови, пізнавальна самостійність учнів, чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку, раціональне використання кожної хвилини уроку,використання активних методів навчання, зв’язок з раніше вивченим досвідом, набутим учнем, чітке формулювання освітніх завдань загалом і складових елементів, їх зв'язок з розвивальними і виховними завданнями, вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні учнів.
Відповідно до вимог навчальної програми і календарно-тематичного планування було визначено мету уроку: визначати морально-етичні проблеми у художньому тексті; формувати вміння давати оцінку вчинкам казкових героїв та власним вчинкам; розвити навички аналізу художнього твору, усне мовлення та критичне мислення; виховувати інтерес до літератури, прагнення доводити усі розпочаті справи до кінця.
При плануванні та проведенні уроку було дотримано основних загальнодидактичних вимог: урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, створення емоційно-актуальної атмосфери навчання, педагогічний такт і культура мови, пізнавальна самостійність учнів, чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку, раціональне використання кожної хвилини уроку,використання активних методів навчання, зв’язок з раніше вивченим досвідом, набутим учнем, чітке формулювання освітніх завдань загалом і складових елементів, їх зв'язок з розвивальними і виховними завданнями, вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні учнів.
Вибір тип та структура уроку зумовлені метою
та завданнями уроку: комбінований урок засвоєння складався із вісьми логічно
взаємозв`язаних етапів: організаційний момент; актуалізація опорних знань; мотивація
навчальної діяльності; повідомлення теми і мети уроку; сприйняття та засвоєння
нового матеріалу; підведення підсумку уроку; повідомлення домашнього завдання,
оцінювання. Така послідовність роботи відповідає логіці навчального процесу –
від формування мотиву до практичного результату.
Підготовка до уроку складалася з визначеннями
цілей та завдань уроку, ознайомлення з матеріалом підручника, відбір додаткової
інформації, складання конспекту уроку, визначення найдоцільніших методів та
прийомів уроку, підготовка учнів до випереджальних, індивідуальних завдань.
На початку уроку було вступне слово вчителя,
це сприяло створенню творчої атмосфери в класі, зацікавленню та
активізації пізнавальної діяльності учнів.
Знайомство з образами повісті-казки проходило
з опорою на ілюстративні матеріали, заповнювання анкет героїв, грою «Встанови
відповідність», роботою в групах. Учні згадали вже пройдений матеріал, та
відкрили нові, до цього незнані, характеристики героїв. Довели свою точку зору
з проблемних питань, обґрунтували свої відповіді, спільно дійшли
вірного визначення. Познайомилися з морально-етичними проблемами, визначили
поняття необхідних термів. Закріплення відбулось у вигляді бесіди.
Така робота: пригадування, порівняння,
спостереження, прогнозування, підбиття підсумків висловлювання
власних вражень, забезпечила активність учнів та викликала зацікавлення у
подальшій роботі.
Урок можна вважати результативним, а мету досягнутою, що підтверджується правильними відповідями учнів.
Урок можна вважати результативним, а мету досягнутою, що підтверджується правильними відповідями учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар